برندينگ
ويكي پديا : تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)، (به فرانسوی: Publicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کنندهای با انجام امری سعی میکند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.این عمل با روشهای گوناگونی انجام میشود.
آگهی به مطالبی گفته می شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می گردد. آگهی ها می توانند چاپی و یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می توانند به دو گروه دولتی و غیر دولتی تقسیم گردند. آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه هایی از آگهی های دولتی هستند [۱].
برند چیزی جز نام نیک و اثربخش در ذهن مشتری نیست و به قول استاد بزرگوارم دکتر احمد روستا :
هرکه نامش نیک ، نانش بیشتر
ارزش های غیرسرمایه ای یک محصول یا یک سرویس که تداوم حضور و توسعه آن را در بازارها تضمین می نماید با برند متجلی می شود. برند دارایی نامشهود (نهفته) یک محصول یا یک سرویس است، که شامل نام، اصطلاحات، علائم، نماد، آرم، سابقه ذهنی مشتریان و مصرف کنندگان، ماندگاری در بازار، اعتبار و اصالت بوده که گاه ارزش این دارایی نامشهود و معنوی چندین برابر دارایی مشهود و مادی است.
سازمانی را می توان برند نامید که از ارزش اعتباری و اجتماعی بالا برخوردار بوده تا منجر به رضایت مستمر مشتریان شود و اعتماد بازار مصرف و مشتریان را به خود جلب کند.
یكی از قدرتمندترین ابزار نزدیک كردن انسانها به یكدیگر، ارزشهای مشترک میان آنها است. اگر یك سازمان/ شخص و یا شرکت تمایل دارد كه از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا كند، ناگزیر است در جستوجوی نقاط مشترک، تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری باید قادر باشد قلب و روح مخاطب خود را تسخیر كند.
خدمات مشاوره برند
- مشاوره خصوصی پروژه های مدیریت برند و برندسازی
- طراحی هویت بصری برند - اجزای ظاهری و گرافیکی برند
- طراحی هویت کلامی برند
- تدوین استراتژی برای برند محصولات جدید
- بررسی و تحقیق پیرامون وضعیت موجود برند
- انتخاب نام و تهیه و تدوین معماری برند
- شخصیت سازی برند
- موقعیت سازی برند